THE TEACHER’S ROLE IN EFFECTIVELY IMPLEMENTING ICT INTO THE TEACHING-LEARNING PROCESS WITH REGARD TO SOCIAL INTERACTION

Show simple item record

dc.contributor.author Baranetz, Efrat
dc.date.accessioned 2020-02-07T13:25:57Z
dc.date.available 2020-02-07T13:25:57Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation BARANETZ, Efrat (2015). The teacher’s role in effectively implementing ICT into the teaching-learning process with regard to social interaction. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, nr. 3 (91), pp. 21-26. ISSN 1810-6455 en
dc.identifier.issn 1810-6455
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2524
dc.description.abstract This paper describes the key role teachers are in effectively implementing ICT into the teaching-learning process. The obstacles teachers are facing while integrating computers into their lessons are analyzed and solutions are given. Effective ICT integration must happen across the curriculum, while using advanced pedagogy in order to enhance the learning process. In particular, it must support four key components of learning: active engagement, participation in groups, frequent interaction, and connection to the real-world. Effective technology integration is achieved when the use of technology is routine and supports curricular goals. Cooperative learning and character development supports the social and emotional development of students and prepares them for success in the modern workplace. en
dc.description.abstract Acest articol descrie rolul-cheie al profesorilor în aplicarea eficiententă a TIC în procesul de predare-învățare. De asemenea, sînt analizate obstacolele cu care se confruntă profesorii în timp ce integrează computerele la lecție, fiind oferite anumite soluţii. Integrarea eficientă a TIC trebuie să fie stipulată de curriculum, în timp ce pedagogia avansează căi de îmbunătățire a procesului propriu-zis de învățare. În special, aceasta trebuie să sprijine patru componente cheie ale învățării: angajarea activă, participarea în grupuri, interacțiunea frecventă și conexiunea cu lumea reală. Integrarea eficientă a tehnologiei se produce atunci cînd aceasta devine o simplă rutină și sprijină obiectivele curriculare. Învățarea prin cooperare și dezvoltarea caracterului facilitează dezvoltarea socială și emoțională a elevilor și îi pregătește pentru viitorul succes la un loc modern de muncă.
dc.language.iso en en
dc.publisher Centrul Educaţional PRO DIDACTICA en
dc.subject Effective ICT integration en
dc.subject successful use of ICT en
dc.subject ICT integration en
dc.subject Teachers integrating ICT en
dc.subject ICT proficiency en
dc.subject învățarea prin cooperare en
dc.title THE TEACHER’S ROLE IN EFFECTIVELY IMPLEMENTING ICT INTO THE TEACHING-LEARNING PROCESS WITH REGARD TO SOCIAL INTERACTION en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account