În secolul al XXI-lea sistemele de învăţământ se confruntă cu marea provocare de a asigura condiţii echitabile educaţiei de calitate pentru toţi pe parcursul întregii vieţi. În contextul schimbărilor în structura populaţiei, unde ponderea adulţilor vârstnici este în creştere, devine prioritară instruirea adulţilor vârstnici, ceea ce presupune crearea unei
oferte accesibile pentru fiecare şi cultivarea cererii de servicii educaţionale. Pentru a face faţă acestei provocări, pentru a oferi servicii educaţionale în contexte noi, este necesară reconsiderarea sistemului de învăţământ, revizuirea politicilor
în domeniu, a misiunii şcolii în comunitate şi a pregătirii
cadrelor didactice.
In the 21st century all education systems face the great challenge of having to provide equitable conditions for a lifelong quality education for all. Given the ongoing changes in population structure, where the number of older adults is increasing, the training of the latter ought to become a priority. This process implies creating an affordable offer for everyone and cultivating the demand for educational services. In order to meet this challenge, it is necessary to reconsider the education system, to train teachers to provide educational services in new contexts, to review the policies in the field and the mission of the school community