Atât managerii, cât și cadrele didactice proactive, cu abilități reflexive bine dezvoltate, au ajuns la următoarea concluzie: crearea comisiilor de asigurare a calității, elaborarea și implementarea standardelor nu sunt suficiente pentru asigurarea nivelului cel mai înalt a calității serviciilor educaționale. Factorul decisiv al producerii calității în instituția de învățământ este cultura calității. Autorii articolului propun răspunsuri la două întrebări: Ce înseamnă cultura calității în instituția educațională? Cum se „construiește” cultura calității într-o instituție? Articolul îmbină cugetări filozofice privind sensul termenului „cultura calității” cu sugestii practice, care pot fi implementate ușor în instituția de învățământ. Cititorii vor avea posibilitatea de a testa gradul de dezvoltare a culturii calității în instituția lor și de a lua decizii privind aspectele care solicită mai multă atenție. Mesajul principal este: cultura calității reprezintă un context organizațional care determină nivelul calității serviciilor educaționale; ea porneşte de la „eu” și se extinde până la „noi”, de la cadru didactic la întreaga comunitate academică din instituție.
Both managers and proactive teachers with well-developed reflexive skills have come to the conclusion that the creation of quality assurance committees and the development and implementation of standards alone are not sufficient to ensure the highest level of quality of educational services. The decisive factor of quality production in an educational institution is the culture of quality. The authors of the article propose answers to two questions: What does culture of quality mean in an educational institution? How to “build” a culture of quality in an institution? The article combines philosophical reasoning on the meaning of the term “culture of quality” with practical suggestions that may be easily implemented in the educational institution. Readers will have the opportunity to test the level of culture of quality in their institution and to make decisions on issues that call for more attention. The main message is: the culture of quality is an organizational context that determines the quality level of educational services; it starts from “me” and extends to “us”, from a teacher to the entire academic community in the institution