În articol este abordată problema formării elevului ca interpret al operei literare din perspectiva cunoaşterii trăsăturilor de gen şi specie ale acestora. Iniţial, se face trimitere la câteva teorii privind problema genurilor literare, ulterior se insistă asupra unor aspecte metodice ale predării/studierii noţiunilor de teorie literară în cadrul Valentina Popova lector superior, Universitatea de Stat Nistreană Taras Șevcenko din Tiraspol atelierelor de creaţie/de scriere creativă. Metodologia propusă este întemeiată pe principiile creativităţii şi pe activităţi cu caracter ludic. Activităţile din cadrul atelierelor sunt structurate pe arii tematice, în funcţie de speciile literare. În finalul articolului sunt prezentate rezultatele experimentului de formare şi concluziile generale.
The article deals with the problem of educating the pupil as an interpreter of the literary work from the perspective
of knowing the gender and species traits. Initially, some theories on the issue of literary genres are referred to, and then there is
insisted on some methodical aspects of teaching/studying the notions of literary theory in creative workshops/creative writing.
The proposed methodology is based on the principles of creativity and on ludic activities. Workshop activities are structured
in thematic areas, depending on the literary species. At the end of the article there are presented the results of the training
experiment and also the general conclusions