MODEL DE EVALUARE A POTENȚIALILOR CLIENȚI AI INSTITUȚIILOR DE CREDIT, BENEFICIARI AI FINANȚĂRII PRIN FACTORING

Show simple item record

dc.contributor.author Bumbac, Daniela
dc.contributor.author Hîncu, Lilian
dc.date.accessioned 2019-12-16T14:24:29Z
dc.date.available 2019-12-16T14:24:29Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation BUMBAC, Daniela, HÎNCU, Lilian (2019). Model de evaluare a potențialilor clienți ai instituțiilor de credit, beneficiari ai finanțării prin factoring. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe exacte și economice: Matematică. Informatică. Fizică. Economie. Revistă științifică, nr.2 (122), pp.153-158. ISSN 1857-2073 en
dc.identifier.issn 1857-2073
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-2122/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2400
dc.description.abstract Sectorul bancar, de microfinanțare și de leasing reprezintă principala sursă de finanțare pentru afaceri în Republica Moldova. Sectoarele de microfinanțare și leasing, în pofida creșterii, joacă un rol limitat în furnizarea de fonduri pentru întreprinderi și nu reprezintă, deocamdată, o alternativă viabilă creditelor bancare. Decizia de finanțare a potențialului client este una destul de complexă. Pentru evaluarea bonității clientului instituțiile financ iare apelează la modelele eco-nometrice de evaluare ce permit gruparea clienților în trei mari categorii: cliențisolvabili, clienți insolvabili și clienți plasațiîn zona de incertitudine. Din practica națională se poate stabili cu certitudine ca băncile comerciale au elaborat modele de evaluare a potențialilor clienți pentru solicitarea creditelor bancare. Pentru finanțarea prin factoring modelele de evaluare sunt foarte limitate. Necesitatea elaborării unui model econometric de evaluare a potențialului client ce solicită factoring este una importantă și foarte actuală. en
dc.description.abstract The banking, microfinance and leasing sector is the main source of financing for business in Moldova. The micro-finance and leasing sectors, despite growth, play a limited role in providing business funds and are not yet a viable alternative to bank loans. The financing decision of the potential client is quite complex. In order to assess the client's creditworthiness, financial institutions use econometric valuation models to group customers into three broad categories: solvent clients, insolvent clients, and customers placed in the uncertainty area. From national practice, it is possible to establish with certaintythat commercial banks have developed models for assessing potential clients to apply for bank loans. For factoring financing, evaluation models are very limited. The need to develop an econometric model of valuation of the potential client asking for fact oring is an important and very current one.
dc.publisher CEP USM en
dc.subject bonitate en
dc.subject decizie de finanțare en
dc.subject factoring en
dc.subject creditworthiness en
dc.subject financing decision en
dc.title MODEL DE EVALUARE A POTENȚIALILOR CLIENȚI AI INSTITUȚIILOR DE CREDIT, BENEFICIARI AI FINANȚĂRII PRIN FACTORING en
dc.title.alternative MODEL FOR THE ASSESSMENT OF THE CLIENTS OF THE FINANCIAL INSTITUTIONS, BENEFICIARIES OF THE FACTORING FINANCING en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account