The capacity for
self-knowledge and self
-
appreciation of children begins and develops from a young age. Young
school age is conducive to training, developing and engaging the ability to self
-
recognition
and objective self
-
esteem.
The objective self
-
appraisal capacity in pr
imary schools is formed in the process of communication of the initial pupils
with family members then with the school environment and the social environment, respectively. In this study we have
proposed to analyze the ability of primary school pupils to achieve a training program developed for young school children. The activities aimed to make young children to communicate more efficiently with peers, to improve self-esteem
and their interpersonal relationships.
Capacitatea
copiilor
de a se autocunoaște și autoapreci
a începe și se dezvoltă de la o
vârstă mică. Vârsta școlară mică este propice pentru formarea, dezvoltarea și antrenarea capacității de a se autocunoaște și autoaprecia obiectiv.
La școlarii
de vârstă mică capacitatea de autoapreciere obiectivă se formează în procesul de comunicare a
ace
stora
inițial cu membrii
familiei apoi cu mediul școlar și ,
respectiv,
cu mediul social.
În studiul de față ne-
am propus să analizăm capacitatea școlarilor mici de a se autoaprecia obiectiv în urma realizării unui program de training elaborat pentru copiii
de vârstă
școlară mică. Activitățile au avut scopul de a eficientiza comunicarea școlarilor cu semenii, de a îmbunătăți autoaprecierea
și de a ameliora relațiile interpersonale ale școlarilor
de vârstă mică
.