ASPECTE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ: VIZIUNI ALE CADRELOR DIDACTICE

Show simple item record

dc.contributor.author Savva, Marianna
dc.date.accessioned 2019-11-26T09:31:14Z
dc.date.available 2019-11-26T09:31:14Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation SAVVA, Marianna (2019). Aspecte ale ghidării elevilor în cariera didactică: viziuni ale cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 5 (125), pp.139-144. ISSN 1857-2103 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5125/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2332
dc.description.abstract În acest articol prezentăm rezultatele experimentului pedagogic de constatare din perspectiva cadrelor didactice. Dat fiind că pe parcursul mai multor ani în instituţiile de învăţământ general ghidarea elevilor în cariera didactică reprezenta un proces căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită (de altfel, ca și altor probleme persistente în sistemul educațional), consecința s-a dovedit a fi creșterea numărului de cadre didactice necesare . Astăzi se impun acțiuni concrete de soluționare a acestei ,,crize a cadrelor didactice" atât din partea instituțiilor statului, cât și din partea instituțiilor de învățământ general dar și universitar. Astfel, unul dintre obiectivele experimentului de constatare a reprezentat identificarea anumitor dimensiuni ale ghidării elevilor în cariera didactică în viziunea cadrelor didactice. en
dc.description.abstract In this article we present the results of the pedagogical experiment of observation from the perspective of the teachers. Given that for several years, in general education institutions guiding students in the teach ing career represented a process that was not given due attention as well as other persistent problems in the educational system, the consequence was the increase in the number of teachers required. Today it requires concrete actions to solve this "crisis of teachers" both from the state institutions, as well as for the general education institutions and also f or the university. Thus, one of the objectives of the experiment of observation was to identify certain dimensions of student guidance in the teaching career in view of the teachers.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject ghidare în carieră didactică en
dc.subject cadre didactice en
dc.subject satisfacţie profesională en
dc.subject guidance in teaching career en
dc.subject teachers en
dc.subject professional satisfaction en
dc.subject motives en
dc.subject motivational factors en
dc.title ASPECTE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ: VIZIUNI ALE CADRELOR DIDACTICE en
dc.title.alternative ASPECTS OF GUIDING THE STUDENTS IN THE TEACHING CAREER: VISIONS OF TEACHERS en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account