dc.contributor.author |
Botezatu, Valeria |
|
dc.contributor.author |
Bîrnaz, Nina |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-21T09:17:16Z |
|
dc.date.available |
2019-11-21T09:17:16Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
BOTEZATU, Valeria, BÎRNAZ, Nina (2019). Demers teoretic privind funcționalitatea evaluării formative prin prisma abordărilor filosofice.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 5 (125), pp.40-48. ISSN 1857-2103 |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-5125/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2322 |
|
dc.description.abstract |
În contextul educațional actual, când se cere cu insistenţă deplasarea vectorului de la evaluarea produselor învăţării
la evaluarea proceselor în timpul activităţii de învăţare, este promovat conceptul de evaluare formativă. Din acest punct
de vedere, rolul evaluării este de a susține învățarea și formarea. În acest articol este analizat conceptul de evaluare formativă prin prisma abordărilor filosofice. Astfel, evoluţia conceptului de evaluare formativă este determinată de influența
următoarelor abordări filosofice: paradigma umanistă, existențialism, pragmatism și funcționalism |
en |
dc.description.abstract |
The formative assessment is emphasized in the current educational context, when it is insistently asked to shift the
assessment of learning products to the assessment of processes during learning activity. From this point of view, the
role of assessment is to support the learning and training. This article analyzes the concept of formative assessment
from a philosophical point of view. Thus, the evolution of the formative assessment is determined by the influence of
the following philosophical approaches: the humanistic paradigm, existentialism, pragmatism and functionalism. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
evaluare formativă |
en |
dc.subject |
feedback |
en |
dc.subject |
paradigmă umanistă |
en |
dc.subject |
existențialism |
en |
dc.subject |
funcționalism |
en |
dc.subject |
formative assessment |
en |
dc.subject |
the humanistic paradigm |
en |
dc.title |
DEMERS TEORETIC PRIVIND FUNCȚIONALITATEA EVALUĂRII FORMATIVE PRIN PRISMA ABORDĂRILOR FILOSOFICE |
en |
dc.title.alternative |
FORMATIVE ASSESSMENT TROUGH PHILOSOPHICAL APPROACHES |
en |
dc.type |
Article |
en |