DEMERS TEORETIC PRIVIND FUNCȚIONALITATEA EVALUĂRII FORMATIVE PRIN PRISMA ABORDĂRILOR FILOSOFICE

Show simple item record

dc.contributor.author Botezatu, Valeria
dc.contributor.author Bîrnaz, Nina
dc.date.accessioned 2019-11-21T09:17:16Z
dc.date.available 2019-11-21T09:17:16Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation BOTEZATU, Valeria, BÎRNAZ, Nina (2019). Demers teoretic privind funcționalitatea evaluării formative prin prisma abordărilor filosofice.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 5 (125), pp.40-48. ISSN 1857-2103 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5125/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2322
dc.description.abstract În contextul educațional actual, când se cere cu insistenţă deplasarea vectorului de la evaluarea produselor învăţării la evaluarea proceselor în timpul activităţii de învăţare, este promovat conceptul de evaluare formativă. Din acest punct de vedere, rolul evaluării este de a susține învățarea și formarea. În acest articol este analizat conceptul de evaluare formativă prin prisma abordărilor filosofice. Astfel, evoluţia conceptului de evaluare formativă este determinată de influența următoarelor abordări filosofice: paradigma umanistă, existențialism, pragmatism și funcționalism en
dc.description.abstract The formative assessment is emphasized in the current educational context, when it is insistently asked to shift the assessment of learning products to the assessment of processes during learning activity. From this point of view, the role of assessment is to support the learning and training. This article analyzes the concept of formative assessment from a philosophical point of view. Thus, the evolution of the formative assessment is determined by the influence of the following philosophical approaches: the humanistic paradigm, existentialism, pragmatism and functionalism.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject evaluare formativă en
dc.subject feedback en
dc.subject paradigmă umanistă en
dc.subject existențialism en
dc.subject funcționalism en
dc.subject formative assessment en
dc.subject the humanistic paradigm en
dc.title DEMERS TEORETIC PRIVIND FUNCȚIONALITATEA EVALUĂRII FORMATIVE PRIN PRISMA ABORDĂRILOR FILOSOFICE en
dc.title.alternative FORMATIVE ASSESSMENT TROUGH PHILOSOPHICAL APPROACHES en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account