Poporul suveran își poate exercita dreptul său natural și inalienabil de a legifera delegându-l unor reprezentanţi desemnaţi după proceduri electorale. Problema care s-a pus și se
pune este de a găsi un mecanism juridico-statal cât mai eficace în a realiza acest scop, fără
a atenta la suveranitatea naţională. Practica contemporană constituţională a dat răspuns
la această întrebare prin elaborarea și argumentarea sistemelor electorale capabile să nu
rupă această legătură dintre suveranitatea naţională și reprezentare. Urmează să elucidăm dacă modificarea sistemului electoral în Republica Moldova se încadrează în această
armonie. Totodată, autorii au identificat problemele reglementării juridice a legislației
naționale, care constată responsabilitatea pentru falsificarea rezultatelor alegerilor.
The sovereign people can exercise their natural and inalienable right to legislate by delegating them to appointed representatives according to the electoral procedures. The question
has remained to find a more effective legal-state mechanism to achieve this goal without
addressing national sovereignty. Contemporary constitutional practice has responded to
this question by elaborating and arguing electoral systems capable of not breaking the
link between national sovereignty and representation. We are going to clarify whether the
modification of the electoral system in the Republic of Moldova is actually harmonized. At
the same time, the authors identified the problems of the legal regulation of the national
legislation, which finds responsibility for falsifying the results of the elections.