dc.contributor.author |
Coroban, Cristina |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-09T14:22:20Z |
|
dc.date.available |
2019-09-09T14:22:20Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
COROBAN, C. procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe sociale: Sociologie. Asistență Socială. Drept. Științe Politice. Revistă științifică. 2019, nr. 3(123). pp.27-31. ISSN 1814-3199. |
en |
dc.identifier.issn |
1814-3199 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-3-123-2019/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2178 |
|
dc.description.abstract |
ndividualizarea procesului educațional pentru copiii
aflați
în situație vulnerabilă se poate realiza prin acordarea
serviciilor de suport pentru a asigura tuturor oportunitatea de a achiziționa
valori, atitudini, cunoștințe și abilități în
raport cu propriile posibilități. Promovarea incluziunii înseamnă crearea și îmbunătăţirea continuă a cadrului social și
educațional
pentru a susține
experiența de în
vățare la nivel de copil, mediu
și la nivel de sistem în scopul facilitării
participării
individului la viața socială. În contextul creării mediului incluziv pentru copiii
aflați
în situație vulnerabilă, o
atenție
deosebită
se accordă procesului de
individualizare. Individualizarea este baza
organizării procesului educaţional
prin realizarea educaţiei centrate pe copil. Datele privind evoluția performanțelor școlare ale copiilor
aflați
în situație
vulner
abilă au fost preluate din Proiectul „Incluziunea socioșcolară a copiilor din familii vulnerabile în sistemul educațional’’, implementat în perioada 2015-2019 cu suportul financiar al Fundației pentru copii „Pestalozzi”din Elveția. Proiectul nominalizat
este implementat de Centrul pentru Copilărie, Adolescență și Familie
„
PRODOCS” în 6 centre de plasament și în
8 instituții educaționale din raioanele Anenii Noi, Călărași, Drochia, Hâncești, Telenești
și Ștefan–Vodă.
Rezultatele obținute de copii în cele patru semestre monitorizate arată ca performanțele școlare s-au îmbunătațit cu 5%,
iar numărul absențelor s-a redus cu 50%,
ceea ce demonstrează că abordarea individual
izată aduce rezultate pozitive. |
en |
dc.description.abstract |
Individualization of
the
educational process for vulnerable children can be accomplished by prov
iding support
services
,
thus
giving all children the opportunity to acquire values, attitudes, knowledge and skills according to their
individual
needs. Promoting inclusion means creating and continuously improving the social and educational framework
to s
upport
child
-
centered learning,
in order to facilitate the individual's participation in social life. In the context of
creating an
inclusive environment for children in vulnerable situation, a particular issue is attached to the process of
individualizat
ion
. Individual approach in the education process is based on the child
-
centered education.
Data on the evolution of school performance of children in vulnerable situation
s
had been collected from the project
“
Social
-
school inclusion of children from the
Placement Centres in the mainstream education system”, implemented by
NGO
Center for Childhood, Adolescence and Family PRODOCS (CCAF PRODOCS) in the period
of
2015
-
2019, with
the support of “Pestalozzi” Children’s Foundation, Switzerland. The project partn
ers are
6 placement centres and 8
schools
from: Călărași, Hîncești, Anenii Noi, Drochia, Telenești, Ștefan Vodă.
Based on monitoring and evaluation system children in vulnerable situation from 6 placement centers increased their
academic achievements by 5%
and the number of unexcused absences decreased by 50%, which shows that the individualized
approach brings positive results |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
copii în situație vulnerabilă |
en |
dc.subject |
performanțe școlare |
en |
dc.subject |
individualizare |
en |
dc.subject |
individual approach |
en |
dc.subject |
school performance/ achievement |
en |
dc.subject |
child - centered education |
en |
dc.subject |
inclusive environment |
en |
dc.title |
INDIVIDUALIZAREA PROCESULUI EDUCAȚIONAL PENTRU COPI I I AFLAȚI ÎN SITUAȚIE VULNERABILĂ |
en |
dc.title.alternative |
THE INDIVIDUALIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS FOR CHILDREN IN VULNERABLE SITUATION |
en |
dc.type |
Article |
en |