Development of optimal school climate is the basis of educational, social and moral work in school. Optimal educational climate in a school is a condition for learning and development of all those attending the educational establishment (pupils, teachers and parents). The school is responsible for the personal, cognitive, emotional, social and moral development of pupils. The educational team has the ability and commitment to promote an educational climate. Improvement of study achievements of pupils is related, as well as conditional, to optimal climate. "A climate in an educational
establishment is a key factor that affects the creation of environment which develops personal security and sense of affiliation, value and mutual respect" [12].
Formarea unei atmosfere optimale în şcoala medie este baza lucrului educaţional, social şi moral în şcoală. Atmosfera educaţională
în şcoală este o condiţie pentru instruirea şi dezvoltarea tuturor celor înrolați în instituţia educaţională (elevi, profesori şi părinţi). Şcoala poartă răspundere de condiţiile favorabile în dezvoltarea personală, cognitivă, emoţională, socialăşi morală a elevilor. Echipa de profesori are abilitatea şi angajamentul de a promova condiţii educaţionale
favorabile. Îmbunătăţirea realizărilor elevilor la învăţătură este legatăşi condiţionată de climatul optim. „Atmosfera în instituţia educaţională
este factorul-cheie care afectează crearea unui mediu ce dezvoltă
securitatea personală şi sentimentul de afiliere, valoarea şi respectul reciproc" [12]