dc.contributor.author |
Șchiopu, Constantin |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-04T11:05:39Z |
|
dc.date.available |
2015-12-04T11:05:39Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Șchiopu, C. SUGESTII METODOLOGICE PRIVIND REZOLVAREA TESTULUI DE EVALUARE. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2015, nr.5(85), pp. 99 - 103 |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/213 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-5-85-2015/ |
|
dc.description.abstract |
În articol este abordată problema evaluării succesului şcolar prin intermediul testului. Se insistă asupra mai multor erori care, de regulă, sunt comise de elevi în rezolvarea următoarelor tipuri de itemi: identificarea şi comentarea unui motiv literar atestat în operă; descifrarea/ comentarea semnificaţiei titlului în raport cu mesajul global al operei; interpretarea unei figuri de stil şi raportarea ei la altă figură de stil dintr-un al doilea text; comentarea mesajului global al operei prin raportarea lui la o afirmaţie anume; raportarea operei la un gen şi la o specie literară; comentarea rolului diferitelor părţi de vorbire; caracterizarea unui personaj literar. Totodată, sunt propuse mai multe sugestii cu privire la modul de rezolvare a itemilor în cauză în vederea lichidării llacunelor. |
en |
dc.description.abstract |
In this article there is highlighted the assessment of school success by the mean of evaluation test. It is insisted on a couple of errors usually maken by the students when solving the following types of items: identifying and interpreting a literary motif attested in the literary work, commenting the overall message of the literary work by relating it to a specific statement, attributing the literary work to a specific litera
ry specie and genre, describing the role of different parts of speech, characterizing a literary character. Moreover, there are suggested some ideas regarding the way of solving this items so that there would not be any shortcomings. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
test |
en |
dc.subject |
evaluare |
en |
dc.subject |
figură de stil |
en |
dc.subject |
personaj |
en |
dc.subject |
assessment |
en |
dc.subject |
errors |
en |
dc.subject |
item |
en |
dc.title |
SUGESTII METODOLOGICE PRIVIND REZOLVAREA TESTULUI DE EVALUARE |
en |
dc.title.alternative |
METHODOLOGICAL SUGGESTIONS REGARDIN G RESOLVING THE EVALUATION TEST |
en |
dc.type |
Article |
en |