dc.contributor.author |
Sondos, Saif |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-03T12:12:53Z |
|
dc.date.available |
2015-12-03T12:12:53Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Sondis, Saif. COMPARATIVE STUDY OF THE ABILITIES OF CHILDREN WHO HAVE STAYED IN EDUCATIONAL PRE-SCHOOL INSTITUTIONS AND CHILDREN WHO HAVE NOT ATTENDED ANY EDUCATIONAL SYSTEM. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2015, nr.5(85), pp. 93 - 98 |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-5-85-2015/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/212 |
|
dc.description.abstract |
The current article is focused on the results of Comparative study of the abilities of children who have stayed in educational pre-school institutions and children who have not attended any educational system, realized by author. The study results confirm the fact that pupils who have stayed in the educational system from a younger age, have produced more words in the age transition clause – a phenomenon indicating a greater syntactic complexity. The pupils who have not attended the educational system thus far produced fewer words to a clause and less content words to a genre transition clause, also have demonstrated a less skilled use of lexical choice. |
en |
dc.description.abstract |
În articol sunt prezentate rezultatele studiului comparativ realizat de autor al abilităţilor copiilor care au fost plasaţi în instituţiile de învăţământ preşcolare şi ale copiilor care nu au frecventat nici o institu
ţie de învăţământ. Rezultatele studiului confirmă faptul că elevii care au mers în sistemul de învăţământ de la o vârstă mai fragedă au produs mai multe cuvinte în tranziţia de vârstă – ceea ce indică o mai are complexitate sintactică. Copiii care nu au fost încadraţi în sistemul e învăţământ au produs mult mai puţine cuvinte, de asemenea, au demonstrat o capacitate mai puţin calificată de a face alegerea lexicală. |
|
dc.language.iso |
en |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
abilities of children |
en |
dc.subject |
educational pre-school institutions |
en |
dc.subject |
syntactic complexity |
en |
dc.subject |
lexical choice |
en |
dc.subject |
abilităţile copiilor |
en |
dc.subject |
instituţii de învăţământ preşcolar |
en |
dc.subject |
complexitate sintactică |
en |
dc.title |
COMPARATIVE STUDY OF THE ABILITIES OF CHILDREN WHO HAVE STAYED IN EDUCATIONAL PRE-SCHOOL INSTITUTIONS AND CHILDREN WHO HAVE NOT ATTENDED ANY EDUCATIONAL SYSTEM |
en |
dc.title.alternative |
STUDIU COMPARATIV AL ABILITĂŢILOR COPIILOR CARE AU FOST PLASAŢI ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLARE ŞI ALE COPIILOR CARE NU AU FOST ÎNCADRAŢI ÎN SISTEMUL EDUCAŢIONAL |
en |
dc.type |
Article |
en |