COMPARATIVE STUDY OF THE ABILITIES OF CHILDREN WHO HAVE STAYED IN EDUCATIONAL PRE-SCHOOL INSTITUTIONS AND CHILDREN WHO HAVE NOT ATTENDED ANY EDUCATIONAL SYSTEM

Show simple item record

dc.contributor.author Sondos, Saif
dc.date.accessioned 2015-12-03T12:12:53Z
dc.date.available 2015-12-03T12:12:53Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Sondis, Saif. COMPARATIVE STUDY OF THE ABILITIES OF CHILDREN WHO HAVE STAYED IN EDUCATIONAL PRE-SCHOOL INSTITUTIONS AND CHILDREN WHO HAVE NOT ATTENDED ANY EDUCATIONAL SYSTEM. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2015, nr.5(85), pp. 93 - 98 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5-85-2015/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/212
dc.description.abstract The current article is focused on the results of Comparative study of the abilities of children who have stayed in educational pre-school institutions and children who have not attended any educational system, realized by author. The study results confirm the fact that pupils who have stayed in the educational system from a younger age, have produced more words in the age transition clause – a phenomenon indicating a greater syntactic complexity. The pupils who have not attended the educational system thus far produced fewer words to a clause and less content words to a genre transition clause, also have demonstrated a less skilled use of lexical choice. en
dc.description.abstract În articol sunt prezentate rezultatele studiului comparativ realizat de autor al abilităţilor copiilor care au fost plasaţi în instituţiile de învăţământ preşcolare şi ale copiilor care nu au frecventat nici o institu ţie de învăţământ. Rezultatele studiului confirmă faptul că elevii care au mers în sistemul de învăţământ de la o vârstă mai fragedă au produs mai multe cuvinte în tranziţia de vârstă – ceea ce indică o mai are complexitate sintactică. Copiii care nu au fost încadraţi în sistemul e învăţământ au produs mult mai puţine cuvinte, de asemenea, au demonstrat o capacitate mai puţin calificată de a face alegerea lexicală.
dc.language.iso en en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject abilities of children en
dc.subject educational pre-school institutions en
dc.subject syntactic complexity en
dc.subject lexical choice en
dc.subject abilităţile copiilor en
dc.subject instituţii de învăţământ preşcolar en
dc.subject complexitate sintactică en
dc.title COMPARATIVE STUDY OF THE ABILITIES OF CHILDREN WHO HAVE STAYED IN EDUCATIONAL PRE-SCHOOL INSTITUTIONS AND CHILDREN WHO HAVE NOT ATTENDED ANY EDUCATIONAL SYSTEM en
dc.title.alternative STUDIU COMPARATIV AL ABILITĂŢILOR COPIILOR CARE AU FOST PLASAŢI ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLARE ŞI ALE COPIILOR CARE NU AU FOST ÎNCADRAŢI ÎN SISTEMUL EDUCAŢIONAL en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account