VALORIFICAREA EGALITĂȚII DE GEN ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL TEHNIC ÎN REPUBLICA MOLDOVA: REALITĂȚI ŞI PERSPECTIVE

Show simple item record

dc.contributor.author Ganea, Eugenia
dc.contributor.author Bodrug-Lungu, Valentina
dc.date.accessioned 2019-06-20T13:06:24Z
dc.date.available 2019-06-20T13:06:24Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation GANEA, E., BODRUG-LUNGU, V. Valorificarea egalității de gen în învățământul profesional tehnic în Republica Moldova: realități şi perspective. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2018, nr. 9 (119), pp.234-239. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-119-2018/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2120
dc.description.abstract În articol sunt abordate inegalitățile de gen în învățământul profesional tehnic și rolul pe care îl joacă normele sociale și prejudecățile de gen. Cercetarea este determinată de necesitatea elaborării unui suport teoretic și metodologic pentru cadrele didactice și alți actori responsabili de politici în domeniul învățământului profesional tehnic. Obiectivele cercetării constau în a discuta rolul școlilor profesionale și rolul pe care îl au în pregătirea elevilor, în a dezvolta competențe sensibile la dimensiunea de gen a cadrelor didactice în instituțiile de învățământ profesional tehnic, în a elimina prejudecățile de gen în cadrul procesului educațional și didactic și în a crea un mediu sensibil la dimensiunea de gen. en
dc.description.abstract The present publication is dedicated to the subject of gender-related inequalities in vocational/technical education and role of social norms and gender bias. The research problem is determined by the need to develop a theoretical and methodological support for the teaching staff and for other actors responsible for policies on vocational/technical education. The objectives of the research are to discuss the role played by vocational schools related to educating of the future labour force for the labour market, develop gender-sensitive competences of teachers in secondary vocational/ technical education, eliminate gender bias in the education and teaching process, create a gender-sensitive environment in vocational/technical schools.
dc.description.abstract
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject inegalitate de gen en
dc.subject integrarea dimensiunii de gen en
dc.subject politici educaționale en
dc.subject gender inequality en
dc.subject gender mainstreaming en
dc.subject education policies en
dc.title VALORIFICAREA EGALITĂȚII DE GEN ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL TEHNIC ÎN REPUBLICA MOLDOVA: REALITĂȚI ŞI PERSPECTIVE en
dc.title.alternative MAINSTREAMING GENDER EDUCATION IN PROFESSIONAL TECHNICAL EDUCATION IN THE REPUBLIC OF MOLDOVA: REALITIES AND PERSPECTIVES en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account