dc.contributor.author |
Paladi, Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-05T12:46:47Z |
|
dc.date.available |
2019-06-05T12:46:47Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
PALADI, A. Identitatea virtuală la adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2018, nr. 9 (119), pp.58-61. ISSN 1857-2103. |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-9-119-2018/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2097 |
|
dc.description.abstract |
Identitatea reală este dobândită pe parcursul vieții,dar mai cu seamă
se amplifică în perioada adolescenței. Ea depinde de aprecierea ori dezaprecierea celorlalți și de modalitatea de procesare cognitivă a acestor informații despre sine.
Formarea unei identități se referă însă și la spectrul virtual,care, la rândul său, completează profilul persoanei cu calități și trăsături individuale,
care uneori nu sunt racordate la personalitatea adolescentului
. Identitatea virtuală reprezintă o parte componentă a personalității care trăiește în contextul actual al societății contemporane și reprezintă o formațiune mai
nouă din punct de vedere științific. Profilul virtual (avatarul) este adesea idealizat și are drept scop acumularea unor aprecieri și comentarii bazate pe admirație, apreciere
a pozitivă ori pe confirmare a unor virtuți .Între identitatea virtuală și dependența de Internet există legătură care se poate explica prin faptul că timpul petrecut în exces în spațiul cibernetic, în afară de simptomele fizice (precum oboseala, cefaleea etc.),
declanșează la adolescenți anumite trăiri și stări deprimante care pot fi explicate prin neconcordanța dintre Eul real și cel virtual. |
en |
dc.description.abstract |
Real identity is acquired
in
the course of life, but, above all, it increases during adolescence. It depends on the
appreciation or disapproval of others and on the cognitive processing
way of the about
information
about
self
.
The form
ation of an identity also refers to the virtual spectrum, which in turn complements the personal profile
with individual
qualities and characteristics
that sometimes are not linked to the personality of the teenager. Virtual identity is a part of the personality that lives in the contemporary context of the modern society and represents a newer formation from a scientific point of view. The virtual profile (avatar) is often idealized, and aims to accrue some appreciations and comments based on admiration, positive appreciation or the confirmation of virtues. There is a link between virtual identity and
Internet addiction, which can be explained by the fact that excess time spent in cyberspace, apart from physical symptoms such
as fatigue, headache, etc., triggers teenagers՚
certain feelings and depressing states
that can be explained through the
mismatch between the
real and the virtual ego. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
spațiu virtual |
en |
dc.subject |
avatar (profil virtual) |
en |
dc.subject |
adolescent vulnerabil |
en |
dc.subject |
adolescent vulnerabil |
en |
dc.subject |
interrelaționare virtuală |
en |
dc.subject |
evadare (efugionism) |
en |
dc.subject |
virtual space |
en |
dc.subject |
vulnerable teenager |
en |
dc.subject |
virtual interrelation |
en |
dc.subject |
escape (efugionism) |
en |
dc.title |
IDENTITATEA VIRTUALĂ LA ADOLESCENȚI |
en |
dc.title.alternative |
TEENAGERS VIRTUAL IDENTITY |
en |
dc.type |
Article |
en |