COMPETENŢA DE INVESTIGAŢIE, IMPERATIV AL SOCIETĂŢII AXATE PE CUNOAŞTERE

Show simple item record

dc.contributor.author Bîrnaz, Nina
dc.contributor.author Serbinov, Nina
dc.date.accessioned 2015-12-02T10:48:39Z
dc.date.available 2015-12-02T10:48:39Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Bîrnaz, N., Serbinov, L. COMPETENŢA DE INVESTIGAŢIE, IMPERATIV AL SOCIETĂŢII AXATE PE CUNOAŞTERE. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2015, nr.5(85), pp.42 -48. ISSN 1857-2103 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri tudiamsu.eu/nr-5-85-2015/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/207
dc.description.abstract Contextul amplelor schimbări tehnologice determină specificul societăţii axate pe cunoaștere. Politicile cunoaşterii, în acest context, se referă la cercetare, inovaţie, educaţieşi la formarea profesională; politicile educaţionale se referă la trecerea progresivă de la behaviorism spre pragmatism, şi anume: de la acţiune în baza analogiilor, fără implicarea conştiinţei (teoria behavioristă) la acţiune de cercetare care presupune rezolvarea problemelor din viaţă.Educaţia elevilor, în acest context, presupune nu doar achiziţii teoretice, dar şi formarea unui spirit de investigaţie, necesar pentru participarea activă la locul său în comunitate. Din această perspectivă, curriculumul şcolar promovează abordarea unui demers educaţional axat pe competenţe, prin prisma corelaţiei: iniţiativa profesorului – acţiunea elevului („learning by doing”) en
dc.description.abstract The context of ample technological advances determines the specifics of a society centered on learning. The learning politics, in this context are referred to research, innovation, education and professional training; the educational politics refer to the progressive transition from behaviorism towards pragmatism, especially from actions based on analogies, without the implication of conscience (the behavioral theory ) in research, which implies the solving of life’s problems. The education of students, in this context, implies not just theoretical acquirement, but also the forming of a spirit of investigating, needed for an active participation in its place or inside the community. From this perspective, the school curriculum promotes th e approach of an educational step based on skills, linking the teacher’s initiative with the student’s action (learning by doing)
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject societate axată pe cunoaştere en
dc.subject experiment de constatare en
dc.subject nvestigative skil en
dc.subject society centered on learning en
dc.subject esearching behavior en
dc.title COMPETENŢA DE INVESTIGAŢIE, IMPERATIV AL SOCIETĂŢII AXATE PE CUNOAŞTERE en
dc.title.alternative INVESTIGATION SKILL, KEY ELEMENT OF A SOCIETY CENTERED ON LEARNING en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account