FORMAREA ELEVILOR CA INTERPREȚI AI OPEREI LITERARE ÎN PROCESUL STUDIERII TRĂSĂTUILOR EI DE GEN ȘI SPECIE

Show simple item record

dc.contributor.author Șchiopu, Constantin
dc.contributor.author Popova, Valentina
dc.date.accessioned 2019-05-13T12:45:50Z
dc.date.available 2019-05-13T12:45:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation ȘCHIOPU, C., POPOVA, V. Formarea elevilor ca interpreți ai operei literare în procesul studierii trăsătuilor ei de gen și specie. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2018, nr. 5 (115), pp.18-23. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5-115-2018/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2054
dc.description.abstract In articol este abordată problema privind form area elevului ca interpret al operei literare din perspectiva cunoașterii trăsăturilor distinctive ale genurilor și speciilor literare . Inițial, se face trimitere la câteva teorii privind problema genurilor literare, ulterior se insistă asupra unor aspecte metodice ale predării/studieii noțiunilor de teorie literară în cadrul atelierelor de creație /de scriere creativă. Metodologia propusă este întemeiată pe principiile creativității și pe activități cu caracter ludic. Activitățile din cadrul atelierelor sunt structurate pe arii tematice, în funcție de speciile literare.În finalul articolului sunt prezentate rezultatele experimentului de formare și concluziile generale. en
dc.description.abstract The article deals with the problem of educating the pupil as an interpreter of the literary work from the perspective of knowing the gender and species traits. Initially, some theories on the issue of literary genres are referred to, and then there is insisted on some methodical aspects of teaching/ studying the notions of literary theory in creative workshops/ creative writing. The proposed methodology is based on the principles of creativity and on ludic activities. Workshop activities are structured in thematic areas, depending on the literary species. At the end of the article there are presented the results of the training experiment and also the general conclusions.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject elevi en
dc.subject operă literară en
dc.subject interpretare en
dc.subject gen liric en
dc.subject atelier de creație en
dc.subject sciere creativă en
dc.subject joc didactic en
dc.subject pupils en
dc.subject literary work en
dc.subject interpretation en
dc.subject lyrical genre en
dc.subject creative workshop en
dc.subject creative writing didactic game en
dc.title FORMAREA ELEVILOR CA INTERPREȚI AI OPEREI LITERARE ÎN PROCESUL STUDIERII TRĂSĂTUILOR EI DE GEN ȘI SPECIE en
dc.title.alternative TRAINING THE STUDENTS AS INTERPRETERS OF THE LITERARY WORK DURING THE PROCESS OF STUDYING THE FEATURES OF GENDER AND SPECIES en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account