COMPETENŢA – ABORDARE SITUAŢIONALĂ, STRUCTURALĂ ŞI METODOLOGICĂ

Show simple item record

dc.contributor.author Guțu, Vladimir
dc.date.accessioned 2019-05-13T11:15:26Z
dc.date.available 2019-05-13T11:15:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation GUȚU, V. Competenţa – abordare situaţională, structurală şi metodologică. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2018, nr. 5 (115), pp.3-12. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5-115-2018/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2052
dc.description.abstract În articol este analiza tă problema „competenţelor”din diferite perspective: clarificărilor conceptuale, abordărilor situaţională şi structurală, metodologică şi acțională. Accentul este pus pe stabilirea conexiunilor dintre diferite categorii şi tipuri de competenţe, dar şi pe identificarea mecanismelor de proiectare a competenţelor specifice disciplinelor şcolare. Demersul inovativ al abordărilor propuse ţine de conceptualizarea tridimensională a competenţei (logica acţiunii, logica curriculară, logica învăţării)şi de cea bidimensională (logica priorităţii tipurilor de activitățiîn raport cu direcţiile de dezvoltare a personalității şi/sau invers, logica priorității domeniilor de dezvoltare a personalității cu tipurile de activităţi în cadrul unui domeniu de cunoaştere). en
dc.description.abstract This article analyzes the issue of ʺ competences ʺ from different perspectives: conceptual clarifications, situational and structural approaches, methodological and action. Emphasis is placed on establishing connections between different categories and types of competencies, but also on identi fying mechanisms for designing competences specific to school subjects. The innovative approach of the proposed approaches is related to the three - dimensional conceptualization of competence (action logic , curricular logic, learning logic on the one hand, and two - dimensional logic of the priorities of the types of activities in relation to the personality development directions and/ personality development with types of activities within a domain of knowledge).
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject competenţă en
dc.subject teleologie en
dc.subject cunoştinţe en
dc.subject capacităţi en
dc.subject atitudini en
dc.subject taxonomia competenţelor en
dc.subject competence en
dc.subject teleological en
dc.subject taxonomy of skills en
dc.title COMPETENŢA – ABORDARE SITUAŢIONALĂ, STRUCTURALĂ ŞI METODOLOGICĂ en
dc.title.alternative COMPETENCE – SITUATIONAL , STRUCTURAL AND METHODOLOGYCAL APPROACHES en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account