PARADIGME ALE COMUNICĂRII PREZIDENȚIALE: GENEZĂ, PERSUA DARE, RITUALIZARE

Show simple item record

dc.contributor.author Peru-Balan, Aurelia
dc.contributor.author Bahneanu, Vitalina
dc.date.accessioned 2019-03-11T12:12:07Z
dc.date.available 2019-03-11T12:12:07Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation PERU-BALA, A., BAHNEANU, V. Paradigme ale comunicării prezidențiale: geneză, persuadare, ritualizare. In: Revista de Filozofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice. 2018, nr.3, pp. 94-113. ISSN 1957-2294.. en
dc.identifier.issn 1957-2294
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/1989
dc.description.abstract Articolul propus conține o analiză lapidară a tendințelor comunicării prezidențiale care se pot cristaliza în politici ale comunicării prezidențiale. Autorii reamintesc cele trei forme primordiale de comunicare prezidențiale prin televiziune: imperativă, agora și interactivă. Studiul include o abordare istorică a tradiției principalelor două tipuri de discursuri prezidențiale – discursul inaugural și discursul despre Starea națiunii. În acest sens, sunt analizate discursurile inaugurale ale președintelui francez Emmanuel Macron, a președintelui român Klaus Iohannis, președinților americani – Barack Obama și Donal Trump. Din perspectiva tradiției și a dimensiunii persuasive, își găsesc abordare și discursurile președintilor Republicii Moldova - Mircea Snegur și Nicolae Timofti. en
dc.description.abstract The study contains a concise analysis of presidential communication tendencies that could get finalized into presidential communication polices. The author’s reminds the three primordial forms of presidential communication through television: imperative, agora and the interactive one. The study includes also a historical approach of the tradition of the main two types of presidential discourses –the opening speech and the speech about the Nation’s State. In this regard there have been analyzed the opening speeches of the French president Emmanuel Macron, of the Romanian president Klaus Iohannis and of the American presidents Barack Obama and Donal Trump. Following the perspective of the tradition and of the persuasive dimension, there have been also researched the speeches of presidents of the Republic of Moldova – Mircea Snegur and Nicolae Timofti.
dc.language.iso ro en
dc.subject comunicare politică en
dc.subject model agora en
dc.subject discurs de inaugurare en
dc.subject președinte en
dc.subject political communication
dc.subject president
dc.subject agora model
dc.subject speech about the Nation’s State
dc.title PARADIGME ALE COMUNICĂRII PREZIDENȚIALE: GENEZĂ, PERSUA DARE, RITUALIZARE en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account