În scopul formării gândirii probabiliste la elevi se propune un sistem complex
de exerciţii (rezolvate sau propuse spre rezolvare). În principiu, aici este vorba de
spre exerciţii care se referă la experimente aleatoare devenite „clasice”,
legate de aruncarea monedei, aruncarea zarului, alegerea la întâmplare a unui punct din
tr-o mulţime oarecare de puncte, extragerea unei bile dintr-o urnă etc. Modelarea unor astfel de experimente este, credem noi, un suport bun, dar şi un
instrument eficient pentru crearea la elevi a unei gândiri probabiliste. Modelarea se poate efectua utilizând tabele de numere aleatoare sau elaborând programe în diverse limbaje de programare.
The purpose of cultivating a probabilistic thinking involves a complex system of exercises and problems (to be solvedor
to be proposed to be solved). In general we are speaking about problems which refer to some "classic" random experiments a
bout the tossing of a coin, the throwing of a dice, the randomly choosing of a point in a set of points, the extraction
of a ball from an urn, etc.
The modeling of such experiments is, we believe, a good support, but also an effective tool for creating a probabilistic thinking of pupils. In our work we present examples of modeling performed by using random number tables or by proposing programs in various programming languages.