Stabilirea fundamentelor teoretice și metodologice ale formării CEF la studenții pedagogi la nivelul învățământului primar. Stabilirea cadrului teoretic și normativ al formării competenței de evaluare formativă la studenții pedagogi; determinarea reperelor conceptuale și metodologice ale formării CEF la studenții pedagogi; conceptualizarea Modelului pedagogic a CEF la studenții pedagogi; identificarea criteriilor, descriptorilor și indicatorilor CEF la studenții pedagogi; constatarea gradului de manifestare a competenței de evaluare formativă la studenții pedagogi; elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Programului experimental de formare a CEF la studenții pedagogi.
Establishing the theoretical and methodological foundations of building FAC (formative assessment competence) in students studying pedagogy at the primary education level.
Establishing the theoretical and normative framework for building formative assessment competence in students studying pedagogy at the primary education level; determining the conceptual and methodological benchmarks for FAC (formative assessment competence) training of pedagogy students; the Pedagogical model of building formative assessment competence in students studying pedagogy, itedification of criteria, descriptors and indicators of FAC for pedagogical students; finding the degree of manifestation of formative assessment competence in students who study pedagogy; the elaboration, implementation and experimental validation of the Experimental program of building FAC in students studying pedagogy.