In condițiile globalizării devin actuale dimensiunile internaționale, interculturale ale educației. În Spațiului European al Educației colaborarea în afara granițelor naționale pentru a atinge obiectivele educaționale este o realitate. Acest spațiu are rolul de a promova și încuraja mobilitatea, cooperarea în materie de educație și formare. UE prin programele sale sprijină statele în creșterea eficienței sistemelor lor educaționale. Obiectivul central al acestui studiu este promovarea și justificarea tezelor: internaționalizarea învățământul permite dezvoltarea programelor comune de studii cu universitățile partenere din UE; multiplicarea accentelor politicilor naționale de promovare a inovării în crearea și furnizarea de educație internațională; colaborarea în domeniul implementării mecanismelor de asigurare a calităţii în domeniului învățământului. În articol se relevă experiența pozitivă, acumulată de Programul Erasmus+ în asigurarea mobilității academice a studenților și cadrelor didactice, axată pe asimilarea valorilor educaționale din statele europene. Societatea contemporană este dinamică, este caracterizată de multiple tensiuni, controverse, provocări, la care fiecare actor al vieții sociale trebuie să reacționeze imediat și adecvat. Pentru a dezvolta astfel de abilități la actorii vieții sociale, la cetățenii statelor democratice, este necesar de actualizat obiectivele sistemelor educaționale. Fiecare țară, fiecare instituție a sistemului educațional are o experiență pozitivă, pe care prin intermediul internaționalizării învățământului o putem valorifica, cuantifica, promova.
In the conditions of globalization, the international, intercultural dimensions of education become current. In the European Education
Area, collaboration across national borders to achieve educational goals
is a reality. This space aims to promote and encourage mobility, and coo-
peration in education and training. The EU through its programs supports
the states in increasing the efficiency of their educational systems. The
central objective of this study is the promotion and justification of theses:
the internationalization of education allows the development of joint study
programs with partner universities in the EU; multiplying the emphasis of
national policies to promote innovation in the creation and provision of
international education; collaboration in the field of implementing quality
assurance mechanisms in the field of education.
The article reveals the positive experience gained by the Erasmus+
Program in ensuring the academic mobility of students and teaching staff,
focused on the assimilation of educational values from European states.
Contemporary society is dynamic, it is characterized by multiple tensions,
controversies, and challenges, to which every actor in social life must react
immediately and adequately. To develop such skills in the actors of social
life, in the citizens of democratic states, it is necessary to update the ob-
jectives of the educational systems. Each country and each institution of
the educational system has a positive experience, which through the inter-
nationalization of education we can capitalize on, quantify, and promote.