dc.contributor.author |
Ciobanu, Mona-Lisa-Ștefania |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-18T10:48:35Z |
|
dc.date.available |
2024-04-18T10:48:35Z |
|
dc.date.issued |
2023-03-15 |
|
dc.identifier.citation |
CIOBANU, Mona-Lisa-Ștefania. Valorile educației în curriculum din România și Republica Moldova în context european. In: EU: Building links to Eastern Partnership Countries: international conference, March 15-16 2023. Chişinău: Print Caro, 2023, pp.195-199. ISBN 978-9975-175-46-3 (PDF). |
en |
dc.identifier.isbn |
978-9975-175-46-3(PDF) |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/14986 |
|
dc.description |
CIOBANU, Mona-Lisa-Ștefania. Valorile educației în curriculum din România și Republica Moldova în context european. In: EU: Building links to Eastern Partnership Countries: international conference, March 15-16 2023. Chişinău: Print Caro, 2023, pp.195-199. ISBN 978-9975-175-46-3 (PDF). |
|
dc.description.abstract |
In this study, the legislation and curricula in education from România and Republic of Moldova were comparatively analysed, regarding the promotion of values in the European context. Examining the national framework ,documents with legislative content and school curriculum from the two states, it is very important to understand how the values projected by curriculum are reflected in the relationship between education and the skills that from the national and european conciousness. The main objective of the study consists in the analysis of the on formation values in education in România and the Republic of Moldova at the level of highest purposes. |
en |
dc.description.abstract |
În acest studiu, au fost analizate comparativ legislația și curricula în învățământul din România și Republica Moldova, privitoare la promovarea valorilor în contextul european. Examinarea cadrului național, a documentelor cu conținut legislativ și curricular școlar din cele două state este foarte importantă pentru înțelegerea modului în care valorile proiectate de curriculum se reflectă în raportul dintre educație și competențele care formează conștiința națională și europeană. Obiectivul principal al studiului constă în analiza viziunii asupra formării valorilor în învățământul din România și Republica Moldova la nivel de finalități și de proces al sistemelor de învățământ. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
Print-Caro |
en |
dc.subject |
education |
en |
dc.subject |
curricular values |
en |
dc.subject |
european context |
en |
dc.subject |
curriculum |
en |
dc.subject |
legislation |
en |
dc.subject |
national |
en |
dc.subject |
normativ |
en |
dc.subject |
identity |
en |
dc.subject |
educație |
en |
dc.subject |
valori curriculare |
en |
dc.subject |
context european |
en |
dc.subject |
curriculum |
en |
dc.subject |
legislație |
en |
dc.subject |
național |
en |
dc.subject |
normativ |
en |
dc.subject |
identitate |
en |
dc.title |
VALORILE EDUCAȚIEI ÎN CURRICULUM DIN ROMÂNIA ȘI REPUBLICA MOLDOVA ÎN CONTEXT EUROPEAN |
en |
dc.title.alternative |
EDUCATION VALUES IN THE CURRICULUM IN ROMANIA AND THE REPUBLIC OF MOLDOVA IN THE EUROPEAN CONTEXT |
en |
dc.type |
Article |
en |