PROGRAMAREA APLICAŢIILOR GRAFICE PRIN IMPLEMENTAREA ALGORITMILOR INTELIGENŢI

Show simple item record

dc.contributor.author Cristei, Maria
dc.date.accessioned 2017-10-25T09:37:31Z
dc.date.available 2017-10-25T09:37:31Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation CRISTEI, Maria. Programarea aplicaţiilor grafice prin implementarea algoritmilor inteligenţi. In: Studia Univeritatis Moldaviae. Seria Ştiinţe exacte şi economice: Matematică. Informatică. Fizică. Economie. Revistă ştiinţifică. 2017, nr. 2(102), pp. 37-42. ISSN 1857-2073. en
dc.identifier.issn 1857-2073
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-2-102-2017/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/1411
dc.description.abstract În prezent, programarea grafică ocupă un loc important în mediul de dezvoltare a societăţii şi în rezolvarea multor probleme real complexe. Elemente grafice pot fi create folosind majoritatea limbajelor de programare cunoscute în prezent. Unul dintre acestea este Java, care la ora actuală este unul dintre cele mai folosite limbaje de programare. În acest sens, în prezentul articol se descrie elaborarea unei aplicaţii grafice cu date reale, prin implementarea algoritmilor genetici în rezolvarea problemelor real complexe, şi anume: a problemei ,,Comis Voiajorul”, ce oferă posibilităţi majore oricărui tip de utilizator dornic de a cunoaşte un traseu, sau distanţa acestuia, folosind harta geografică în timp real. Aplicaţia de concepţie proprie prin implementarea algoritmilor genetici este mult mai puternică în funcţionalităţile pe care le conţine faţă de alte soft-uri existente, acest lucru fiind demonstrat prin analiza comparativă efectuată în cercetare. en
dc.description.abstract Graphical programming currently occupies an important place in the develop ment of society and solving many complex real problems. It is possible to create graphic elements using most programming languages currently known, one of which is Java, which currently is one of the most used programming languages. In this respect, the pr esent article describes the development of a graphical application with real data, by implementing genetic algorithms to solve real complex problems, namely the „ Travelling Salesman Problem”, which offers great possibilities for every type of user who want s to know a route, or its distance, using the real - time geographic map. The application of own design through the implementation of genetic algorithms is much stronger in the functionality of what it contains in relation to other existing software, this be ing demonstrated by the comparative analysis carried out in the research.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject algoritmi genetici en
dc.subject aplicaţie informatică en
dc.subject interfaţă grafică en
dc.subject genetic algorithms en
dc.subject computer application en
dc.subject graphical interface en
dc.title PROGRAMAREA APLICAŢIILOR GRAFICE PRIN IMPLEMENTAREA ALGORITMILOR INTELIGENŢI en
dc.title.alternative PROGRAMMING GRAPHIC APPLICATIONS BY IMPLEMENTING INTELLIGENT ALGORITHMS en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account