Problematica influenței factorilor stresanți asupra anxietății la vârsta adolescenti nă a fost și rămâne a fi actuală, semnificativă pentru știința psihologică contemporană, adolescenții fiind un subiect prioritar al psihologilor. Adolescenții de azi se confruntă frecvent cu diverse situații stresante, care au un impact asupra anxietății, iar relația din tre aceste variabile au efecte asupra reușitei școlare, adaptării sociale, relațiilor inter personale etc. În prezent, aflându-ne într-o situație critică, stresantă, fiind provocată de Covid-19, adolescenții sunt puși în situația unor provocări, și anume: de a face studii la distanță, online. Însusind o modalitate nouă de a petrece studiile netradițional, online (fiind însoțite de grijile pregătirii și desfășurării evaluărilor, examenelor), adolescenții (elevi, studenți) chiar și preadolescenții devin mai anxioși. Din aceste considerente studiul de față reprezintă rezultate corelaționale care explică relația dintre anxietate și percepția stresului la un grup de adolescenți (70 de subiecți). Rezultatele atestă că adolescenții manifestă o percepție mai intensă a stresului în perioada de criză, provo cată de Covid-19, comparativ cu perioada anterioară obișnuită de studii, având un impact asupra nivelului înalt de anxietate. Rezultatele statistice de asemenea confirmă corelația semnificativ-pozitivă dintre anxietate și percepția stresului la adolescenți.
The issue of the influence of stressors on anxiety in adolescence was and stays
current, significant for contemporary psychological science, adolescents are a princi-
pal topic for psychologists. Today’s teenagers often meet various stressful situations,
which have an impact on anxiety, and the relationship between these variables has
effects on school success, social adaptation, interpersonal relationships, etc. Currently, we are in a critical, stressful situation that was provoked by COVID-19, teenagers are put in a situation of some challenges, especially, to do distance learning.
Because it is a new way to spend studies non-traditionally, online (being accompanied
by the worries of preparing and conducting assessments, exams) it is complicated for
teenagers, students and even preadolescents. Because of these reasons, the present
study represents correlational results that explain the relationship between anxiety
and the perception of stress in a group of adolescents (70 subjects). The results show
that adolescents show a more intense perception of stress during the crisis, caused by
COVID-19, compared to the previous regular study period. It has an impact on the
high level of anxiety. Statistical results also confirm the significant-positive correlation
between anxiety and the perception of stress