Prezentul articol este dedicat analizei de drept penal a infracţiunilor prevăzute la art.173 „Hărţuirea sexuală”, art.174
„Raportul sexual cu o persoană care nu a împlinit vârsta de 16 ani”, art.175 „Acţiuni perverse” şi la art.1751
„Acostarea
copiilor în scopuri sexuale” din Codul penal. Analiza este efectuată din perspectiva operării – la 12.04.2012 şi la 26.12.2012 –
a unor amendamente în textul legii penale. Un interes deosebit prezintă investigarea elementelor constitutive ale infracţiunilor
specificate la art.175 şi 1751 CP RM. În legătură cu toate cele patru fapte infracţionale examinate, se face
precizarea, nelipsită de importanţă, potrivit căreia, dacă săvârşirea faptelor în cauză devine posibilă datorită neglijenţei
în serviciu (de exemplu, a neîntreprinderii unor măsuri de prevenire eficiente) a unei persoane publice, acea persoană
publică urmează a fi trasă la răspundere în baza art.329 CP RM
This
article is
dedicated to the penal law analysis
of
the
offenses
referred to in
art.173
"
Sexual Harassment", art.
174
"
Sexual intercourse
with
a person un
der
the age of
16 years
",
art.175
"
Perverse
actions
"
and
art.
175
1
"
Approaching
children for sexual purposes
"
of the Penal Code
. The a
nalysis is performed
in terms of
operation
-
on
12.04.2012
and
on
26.12.2012
–
of some
amendments
in the penal law
.
Of part
icular interest are
the
constituent elements of the offences
specified in
art.175
and
175
1
PC
RM
.
On all
four
criminal
acts
considered,
there
is made an important specification
,
that,
if
committing
the
acts
in question
is
possible due to
negligence at work
(
for example,
not performing
effective
prevention
measures
)
by
a public person
,
that person
is
to be
held liable
under art.329
PC
RM
.