Aplicarea metodologiei europene de măsurare a pluralismului mediatic pe dimensiunea sa externă punctează, prin date concrete, problemele reale din audiovizualul autohton. Condiţiile în care se dezvoltă piaţa mass-mediei din Republica Moldova în ultimii ani constituie (sau ar trebui să constituie) o îngrijorare permanentă pentru breaslă, pentru cercetătorii din domeniu, pentru factorii de decizie şi, nu în ultimul rând, pentru public. Fenomenul de concentrare a proprietăţii în presă, sfidarea normelor deontologice şi profesionale, lipsa de respect pentru consumatorul de informaţie, toate contureazăun nivel inadecvat de pluralism mediatic extern.
The application of the European methodology for measuring
media pluralism on the external dimension indicates, with concrete data, on the real problems in the national broadcasting. The conditions of the developing of media market in Moldova in recent years is (or should be) a permanent concern for the journalistic guild, researchers, decision makers, and for the public. The phenomenon of concentration of ownership in the media, the defiance of ethical and professional norms, the lack of respect for the consumer of information, all together outline an improper level of external media
pluralism.