dc.contributor.author |
Spînu, Valeria |
|
dc.contributor.author |
Bîrnaz, Nina |
|
dc.date.accessioned |
2017-09-06T12:47:49Z |
|
dc.date.available |
2017-09-06T12:47:49Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
SPÎNU, V., BÎRNAZ, V. Activitatea independentă a studentului prin prisma evaluării formative. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2016, nr. 9 (99), pp.34-43. ISSN 1857-2103. |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-9-99-2016/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/1248 |
|
dc.description.abstract |
Obiectivul principal al acestui studiu constăîn identificarea şi analiza esenţei şi specificului activităţii independente a studentului (AIS) prin prisma evaluării formative în învăţământul universitar. Activitatea independent a studentului contribuie la realizarea eficientă
a finalităţilor educaţionale şi la formarea competenţelor lui profesionale, în condiţiile
unei planificări eficiente din partea profesorului şi a studentului. Evaluarea formativă
vizează îmbunătăţirea activităţii independente a studentului, în cazul în care profesorul
şi studentul interacţionează între ei, în baza unui feedback formativ oportun şi suportiv. Evaluarea formative permite reglarea interactive a AIS; astfel, studentul poate să automonitorizeze activitatea independentă, iar profesorul – să adapteze strategia de predare. Eficienţa AIS depinde de colaborarea actorilor educaţionali – profesorul şi studentul, fiecare având rolul său specific în activitatea independentă a studentului. Îmbunănăţirea formării profesionale şi eliminarea cauzelor care blochează acest proces constă în utilizarea în mod eficient, de către cadrele didactice şi studenţi, a strategiei activităţii independente a studentului prin prisma profesorului şi a studentului. Ameliorarea AIS este posibilă prin îmbunătăţirea evaluării formative în învăţământul universitar. |
en |
dc.description.abstract |
The main objective of this study is to identify and analyze the essence and specifics of student independent work
through the formative assessment in higher education. SIW cont
ribute to the effective realization of educational outcomes
and to the formation of professional skills of students in conditions
of effective planning by the teacher and the student. Formative assessment aims the improvement of student independent work, if teacher and student interact with each other, based on a timely and supportive formative feedback. Formative assessment allows interactive regulation of SIW, so the student can to self-monitoring the
independent work and the teacher – to adapt the teaching strategy. The efficiency of SIW depends on collaboration of educational actors – teacher and student, where each has its specific role in SIW.
Improving training and eliminate the causes that block this process is effectively used by teachers and students, the
strategy Student Independent Work through the prism of teacher and student. Improving SIW it is possible by improving the quality of formative assessment in higher education. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
activitate independent ă a studentului |
en |
dc.subject |
evaluare formativă |
en |
dc.subject |
feedback |
en |
dc.subject |
monitorizare |
en |
dc.subject |
autoevaluare |
en |
dc.subject |
student independent work |
en |
dc.subject |
formative assessment |
en |
dc.subject |
monitoring |
en |
dc.subject |
assessment |
en |
dc.title |
ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ A STUDENTULUI PRIN PRISMA EVALUĂRII FORMATIVE |
en |
dc.title.alternative |
STUDENT INDEPENDENT WORK THROUGH THE FORMATIVE ASSESSMENT |
en |
dc.type |
Article |
en |