ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ A STUDENTULUI PRIN PRISMA EVALUĂRII FORMATIVE

Show simple item record

dc.contributor.author Spînu, Valeria
dc.contributor.author Bîrnaz, Nina
dc.date.accessioned 2017-09-06T12:47:49Z
dc.date.available 2017-09-06T12:47:49Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation SPÎNU, V., BÎRNAZ, V. Activitatea independentă a studentului prin prisma evaluării formative. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2016, nr. 9 (99), pp.34-43. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-99-2016/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/1248
dc.description.abstract Obiectivul principal al acestui studiu constăîn identificarea şi analiza esenţei şi specificului activităţii independente a studentului (AIS) prin prisma evaluării formative în învăţământul universitar. Activitatea independent a studentului contribuie la realizarea eficientă a finalităţilor educaţionale şi la formarea competenţelor lui profesionale, în condiţiile unei planificări eficiente din partea profesorului şi a studentului. Evaluarea formativă vizează îmbunătăţirea activităţii independente a studentului, în cazul în care profesorul şi studentul interacţionează între ei, în baza unui feedback formativ oportun şi suportiv. Evaluarea formative permite reglarea interactive a AIS; astfel, studentul poate să automonitorizeze activitatea independentă, iar profesorul – să adapteze strategia de predare. Eficienţa AIS depinde de colaborarea actorilor educaţionali – profesorul şi studentul, fiecare având rolul său specific în activitatea independentă a studentului. Îmbunănăţirea formării profesionale şi eliminarea cauzelor care blochează acest proces constă în utilizarea în mod eficient, de către cadrele didactice şi studenţi, a strategiei activităţii independente a studentului prin prisma profesorului şi a studentului. Ameliorarea AIS este posibilă prin îmbunătăţirea evaluării formative în învăţământul universitar. en
dc.description.abstract The main objective of this study is to identify and analyze the essence and specifics of student independent work through the formative assessment in higher education. SIW cont ribute to the effective realization of educational outcomes and to the formation of professional skills of students in conditions of effective planning by the teacher and the student. Formative assessment aims the improvement of student independent work, if teacher and student interact with each other, based on a timely and supportive formative feedback. Formative assessment allows interactive regulation of SIW, so the student can to self-monitoring the independent work and the teacher – to adapt the teaching strategy. The efficiency of SIW depends on collaboration of educational actors – teacher and student, where each has its specific role in SIW. Improving training and eliminate the causes that block this process is effectively used by teachers and students, the strategy Student Independent Work through the prism of teacher and student. Improving SIW it is possible by improving the quality of formative assessment in higher education.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject activitate independent ă a studentului en
dc.subject evaluare formativă en
dc.subject feedback en
dc.subject monitorizare en
dc.subject autoevaluare en
dc.subject student independent work en
dc.subject formative assessment en
dc.subject monitoring en
dc.subject assessment en
dc.title ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ A STUDENTULUI PRIN PRISMA EVALUĂRII FORMATIVE en
dc.title.alternative STUDENT INDEPENDENT WORK THROUGH THE FORMATIVE ASSESSMENT en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account