dc.contributor.author |
Chetraru, Agafia |
|
dc.contributor.author |
Bolea, Zinaida |
|
dc.date.accessioned |
2017-09-04T11:54:35Z |
|
dc.date.available |
2017-09-04T11:54:35Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
CHETRARU, A., BOLEA, Z. Unele aspecte psihologice ale satisfacţiei în muncă a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2017, nr. 5 (105), pp. 178-182. ISSN 1857-2103. |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-5-105-2017/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/1240 |
|
dc.description.abstract |
Problematica privind satisfacţia în muncă este un subiect central în domeniul psihologiei organizaţionale, reprezentând o realitate psihologică care influenţează în mod direct individul, instituţia şi comunitatea profesională. Diferite realităţi ale spaţiului profesional,precum rezultatele muncii, performanţele, starea psihologică a beneficiarilor,sunt influenţate,indubitabil, de satisfacţia în muncă. În articol sunt
prezentate o sinteză teoretică a factorilor determinanţi ai satisfacţiei în muncă şi rezultate empirice privind satisfacţia în muncă a cadrelor didactice din instituţiile medii de specialitate. În urmademersului experimental a fost atestată preponderenţ
a unui nivel mediu şi ridicat al satisfacţiei în muncă, iar dimensiunile asociate cel mai frecvent cu satisfacţia în muncă sunt colegii, supervizarea, natura muncii şi comunicarea. |
en |
dc.description.abstract |
The issue of job satisfaction is a central topic in organ
izational psychology, representing a psychological reality that
directly affects the individual, the institution and the professional community. Different realities of the
professional
life
like
the
results of the work, performances, psychological state o
f beneficiaries are undoubtedly influenced by job
satisfaction. The paper presents a theoretical synthesis on the
main factors
of
job satisfaction and empirical results on
the subject of job satisfaction of the teachers working in middle education institutions. As a result of the experimental
approach was attested preponderance of a medium and high level of job satisfaction and were identified the dimensions
most commonly associated with job satisfaction:
colleagues, supervision, nature of work and communication. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
satisfacție în muncă |
en |
dc.subject |
beneficii ale muncii |
en |
dc.subject |
supervizare |
en |
dc.subject |
salarizare |
en |
dc.subject |
recompense |
en |
dc.subject |
factori organizaţionali |
en |
dc.subject |
job satisfaction |
en |
dc.subject |
supervision |
en |
dc.subject |
salarisation |
en |
dc.subject |
the benefits of the work |
en |
dc.subject |
personality factors |
en |
dc.title |
UNELE ASPECTE PSIHOLOGICE ALE SATISFACŢIEI ÎN MUNCĂ A CADRELOR DIDACTICE |
en |
dc.title.alternative |
SOME PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF THE TEACHER ’ S JOB SATISFACTION |
en |
dc.type |
Article |
en |