Problematica privind satisfacţia în muncă este un subiect central în domeniul psihologiei organizaţionale, reprezentând o realitate psihologică care influenţează în mod direct individul, instituţia şi comunitatea profesională. Diferite realităţi ale spaţiului profesional,precum rezultatele muncii, performanţele, starea psihologică a beneficiarilor,sunt influenţate,indubitabil, de satisfacţia în muncă. În articol sunt
prezentate o sinteză teoretică a factorilor determinanţi ai satisfacţiei în muncă şi rezultate empirice privind satisfacţia în muncă a cadrelor didactice din instituţiile medii de specialitate. În urmademersului experimental a fost atestată preponderenţ
a unui nivel mediu şi ridicat al satisfacţiei în muncă, iar dimensiunile asociate cel mai frecvent cu satisfacţia în muncă sunt colegii, supervizarea, natura muncii şi comunicarea.
The issue of job satisfaction is a central topic in organ
izational psychology, representing a psychological reality that
directly affects the individual, the institution and the professional community. Different realities of the
professional
life
like
the
results of the work, performances, psychological state o
f beneficiaries are undoubtedly influenced by job
satisfaction. The paper presents a theoretical synthesis on the
main factors
of
job satisfaction and empirical results on
the subject of job satisfaction of the teachers working in middle education institutions. As a result of the experimental
approach was attested preponderance of a medium and high level of job satisfaction and were identified the dimensions
most commonly associated with job satisfaction:
colleagues, supervision, nature of work and communication.