CONSIDERAŢII PSIHOPEDAGOGICE ASUPRA MOTIVAŢIEI PENTRU ÎNVĂŢARE

Show simple item record

dc.contributor.author Asla, Ibrahim
dc.date.accessioned 2017-06-27T12:51:14Z
dc.date.available 2017-06-27T12:51:14Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation ASLA, I. Consideraţii psihopedagogice asupra motivaţiei pentru învăţare.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2017, nr. 5 (105), pp. 51-55 ISSN 1857-2103 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5-105-2017/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/1222
dc.description.abstract Învăţarea şcolară este o activitate planificată, un model de acţiune dinamică, un plan de acţiune,prin care se reconstruieşte şi se dezvoltă sistematic cunoştinţe, idei şi moduri care ne ajută să fundamentăm, să examinăm şi să validăm adevăruri. Este activitatea de organizare şi autoorganizare a experienţei, de construcţie şi reconstrucţie a personalităţii elevului, de formare şi autoformare a propriei individualităţi bio-psihosocio culturale. La rândul ei, motivaţia este şi rămâne o problemă importantă atât pentru profesorul care se confruntă cu situaţii benefice, cât şi pentru elevul care este motivat să înveţe şi are resurse energetice şi obiective clare, întrucât este pus să găsească instrumentele şi contextele de menţinere şi de valorificare maximă, de transformare a ei într-o resursă permanentă de dezvoltare. Motivaţia are nu doarun caracter energizator sau activator asupra comportamentului, ci totodată şi unul de direcţionare a comportamentelor. Astfel,putem conchide că motivaţia dispune de două segmente importante: unul de energizare, iar celălalt vectorizant, de orientare a comportamentului spre realizarea unui anumit scop.În articolul de faţă este efectuală o analiză a paradigmelor ştiinţifice careîncearcă explicarea unui fenomen atât de complex precum motivaţia pentru învăţare ca componentă primordială în obţinerea performanţelor şcolare. en
dc.description.abstract School learning is a planned activity, a model of dynamic action, an action plan that rebuilds and develops systema tic knowledge, ideas and ways we can substantiate examine and validate truths. It is organizing activity and self - organizat ion of experience, construction and reconstruction of the pupil's personality, training and self - training of individuals own bio - psycho - socio - cultural. In tur n, the motivation is and remains an important issue for both teacher facing situations beneficial and for the student who is motivated to learn and have energy resources and clear goals, whereas it is put to find tools and contexts to maintain and capitali zing maximum of transforming it into a permanent resource developme nt. Motivation has not only energized or activator character on behavior, but also the one targeting behaviors. Thus we can conclude that motivation has two major segments: one energizing, the other vectored, orientation behavior towards a particular purpose. This article offers you an analysis of scientific paradigms that try to explain a phenomenon as complex as learning motivation as a key component in achieving academic performance.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject motivaţie en
dc.subject optimum motivaţional en
dc.subject motiv en
dc.subject învăţare en
dc.subject elev en
dc.subject profesor en
dc.subject şcoală en
dc.subject motivation en
dc.subject motivational optimum en
dc.subject motive en
dc.subject learning en
dc.subject pupil en
dc.subject teacher en
dc.subject school en
dc.title CONSIDERAŢII PSIHOPEDAGOGICE ASUPRA MOTIVAŢIEI PENTRU ÎNVĂŢARE en
dc.title.alternative PSYCHOPEDAGOGICAL REGARDS ON MOTIVATION FOR LEARNING en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account