ABORDĂRI PSIHOPEDAGOGICE REFERITOARE LA ORGANIZAREA ACTIVITĂȚILOR EDUCAȚIONALE ÎN CONTEXTUL EDUCAȚIEI NONFORMALE

Show simple item record

dc.contributor.author Botezatu, Valeria
dc.date.accessioned 2023-11-07T10:02:59Z
dc.date.available 2023-11-07T10:02:59Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation BOTEZATU, Valeria. Abordări psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale . În:Studia Universitatis Moldaviae:Științe ale educației. 2023, nr.5(165), pp.129-134 ISSN 1857-2103 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/11659
dc.identifier.uri https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_21
dc.description.abstract Din perspectiva teoretică și praxiologică, educația nonformală reprezintă o dimensiune importantă a educaţiei permanente şi parte integrantă a învăţă rii pe tot parcursul vieţii. În articolul de față se analizează conceptul și caracteristicile educației nonformale și se prezintă abordările psihopedagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale. Abordările pedagogice ale educației nonformale se referă la sistemul de teorii reprezentat de teoria învățării prin cooperare, teoria umanistă a personalității și abordarea educației centrate de cel ce învață, care asigură direcții teoretice în vederea organizării eficiente a activităților extracurriculare și extrașcolare. Educația nonformală se bazează și pe teorii psihologice precum teoria behavioristă, teoria constructivistă, teoria socio-cognitivă abordate într-o viziune integralistă şi postmodernă. en
dc.description.abstract From the theoretical and praxeological perspective, non-formal education represents an important dimension of permanent education and an integral part of lifelong learning. This article analyzes the concept and characteristics of non-formal education and presents the psychopedagogical approaches related to the organization of educational activities in the context of non-formal education. The pedagogical approaches of non-formal education refer to the system of theories represented by the theory of cooperative learning, the humanistic theory of personality and the learner-centered approach of education, which provide theoretical directions for the efficient organization of extracurricular and extrascholar activities. Non-formal education is also based on psychological theories such as behaviorist theory, constructivist theory, socio-cognitive theory approached in an integralist and postmodern vision.
dc.description.sponsorship Articolul a fost realizat în cadrul Programului de Stat ,,Cadrul conceptual, metodologic și managerial al educației nonformale în Republica Moldova”, cifrul 20.80009.0807.23. en
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject educație nonformală en
dc.subject activități extracurriculare en
dc.subject învățământ extrașcolar en
dc.subject educație en
dc.subject abordări psihopedagogice en
dc.subject cadre didactice en
dc.subject elevi en
dc.subject nonformal education en
dc.subject extracurricular activities en
dc.subject extracurricular education en
dc.subject education en
dc.subject psychopedagogical approaches en
dc.subject teachers en
dc.subject students en
dc.title ABORDĂRI PSIHOPEDAGOGICE REFERITOARE LA ORGANIZAREA ACTIVITĂȚILOR EDUCAȚIONALE ÎN CONTEXTUL EDUCAȚIEI NONFORMALE en
dc.title.alternative PSYCHO-EDUCATIONAL APPROACHES REGARDING THE ORGANIZATION OF EDUCATIONAL ACTIVITIES IN THE CONTEXT OF NONFORMAL EDUCATION en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account