În acest articol studiem felul în care tehnicile din jocuri video pot fi folosite în procesul de schimbare organizaţională din perspectiva comunicării organizaţionale, cu obiectivul de a eficientiza schimbarea şi de a integra în contextul organizaţional noile elementele schimbate, fără a avea un impact cultural care să perturbe activitatea. Modelul teoretic propus are la bază un studiu documentar efectuat în două domenii diferite: cel al schimbării organizaţionale şi cel al Gamification. Pentru a putea ajunge la o soluţie mai complex şi mai generală, am ales specificul cercetării calitative, dar ţinând cont de rezultatele altor cercetări cantitative făcute în literatura de specialitate. Contribuţia principală în domeniul schimbării organizaţionale a acestei cercetări este încercarea de a stabili structura generalăa unui model teoretic pentru felul în care putem folosi Gamification în procesul de schimbare organizaţională şi pentru momentul când o astfel de abordare este oportună.
In this paper we look at how techniques used in video games can be applied to the organizational change process,
from the perspective of organizational communication, with
the purpose to increase the efficacy of change and to
successfully integrate in the organizational context the new elements, without having a negative impact on the culture or the activity. The proposed theoretical model is based on literature review conducted in the fields of Gamification and organizational communication. In order to reach a comprehensive and general solution we chose the specifics of qualitative research, but we also use the conclusions of quantitative research existent in the current literature. The main
contribution of this research in the field of organizational change is the proposed general structure of a theoretical model that can be used as a guide in implementing Gamification within the organizational change process, as well as a guide in deciding the appropriate moment.