În amplul proces de restructurare şi de modernizare a activităţii instructiv-educative un rol esenţial are introducerea unor forme şi metode moderne şi eficiente de desfăşurare a activităţilor de predare/învăţare/instruire. În activităţile de predare/învăţare sunt utilizate din ce în ce mai mult mijloace didactice bazate pe utilizarea calculatorului, precum şi
realizarea şi implementarea sistemelor software de instruire. În acest sens, în prezentul articol menţionăm necesitatea implementării sistemelor software destinate învăţământului superior şi accentuăm rolul lor în procesul de formare şi dezvoltare profesională a viitorilor specialişti. Datele prezentate sunt rezultate ale unui studiu prin aplicarea metodelor sociologice de cercetare printre studenţii de la diferite specialităţi şi diferiţi ani de studiu ai Facultăţii de Matematică şi Informaticăa USM.
During the extensive process of restructuring and modernization of the educational activity the introduction of modern and effective forms and methods of conducting the activities of teaching / learning / training is essential. More and more computer-based teaching tools are used
in teaching/learning, as well as creating and implementing software systems for training. In this regard we want to emphasize the necessity to implement software systems for higher education and their role in the future specialists’ training and professional development in this article. The data presented are the results of a
statistical study among the students of the Faculty of Mathematics and Computer Science, Moldova State University.