TRASEUL CARIEREI DIDACTICE ŞI PARTICULARITĂŢILE EVOLUŢIEI PROFESIONALE

Show simple item record

dc.contributor.author Dandara, Otilia
dc.date.accessioned 2017-02-13T09:55:22Z
dc.date.available 2017-02-13T09:55:22Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation DANDARA, O. Traseul carierei didactice şi particularităţile evoluţiei profesionale. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2016, nr. 5(95), pp. 12 - 17 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5-95-2016/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/1065
dc.description.abstract Evoluţia în cariera didactică şi dezvoltarea profesionalăîn acest domeniu este marcată de condiţii specifice exercitării profesiei: societatea nu apreciazăla justa valoare munca specialiştilor în domeniul educaţiei, iar înşişi specialiştii în domeniul educaţiei consideră că munca lor are multiple inconvenienţe. Pornind de la aceastăsituaţie, am lansat ipoteza, că cei care au reuşit să avanseze ierarhic în cariera educaţională sunt mai motivaţi pentru predare şi pentru a rămâne în sistem. Cercetarea realizată prin metoda chestionarului a scos în evidenţăcă profesorii, cei care realizeazăo evoluţie în carierăconform modelului orizontal, sunt motivaţi săfacăpredare, fiindcăle place această muncă. Managerii şcolari, care au făcut o carieră conform traseului vertical, sunt predispu şi să fie în continuare manageri, însăs-au îndepărtat de predare. Concluzionăm, deci, cănu modelul traseului evoluţiei în carieră este determinant pentru dezvoltarea profesională, ci particularităţile individuale şi reprezentările persoanei despre progres şi succes. en
dc.description.abstract Career path evolutionand professional development in the area are marked by some conditions which are specific for the job: the society does not appreciate too much the job of professionals in education, which in their opinion still has many difficulties. This situation supports our hypothesis that the people who have been able to advance in their educational career are more motivated to teach and to stay in the system. The questionnaire method of our research revealed that teachers who achieved a success in their careers according to the horizontal model are more motivated to teach and enjoy doing it. School managers who have made a career according to the vertical model are more likely to be managers than teachers. We conclude that individual characteristics and opinions about progress and success are more important for professional development than the career path evolution.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject dezvoltare profesională en
dc.subject carieră en
dc.subject motivaţie en
dc.subject professional development en
dc.subject career evolution en
dc.subject motivation en
dc.title TRASEUL CARIEREI DIDACTICE ŞI PARTICULARITĂŢILE EVOLUŢIEI PROFESIONALE en
dc.title.alternative TEACHING CAREER PATH AND EVOLUTION CHARACTERISTICS OF PROFESSIONAL en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account